Dijital pazarlama beraberinde rekabet ortamını da getirir. İşletme sahiplerinin bu rekabet ortamından sıyrılmak için Google Adwords de kaliteli reklam kampanyaları düzenlemeleri gerekir. Bende buradaki makalem de Google AdWords Nedir? Google AdWords Reklam Türleri Nelerdir? ve Google AdWords de Nasıl Reklam Verilir? gibi soruları cevaplandırdım.
Google AdWords Nedir?
Google AdWords, Google aramalarında, iş ortağı olan sitelerde veya Youtube üzerinden reklamlarınızı gösteren bir online pazarlama aracıdır. Google tarafından 2000 yılında piyasaya sürülmüş olan ücretli bir çevrimiçi reklam platformudur. Google AdWords’in çalışma sistemi oldukça kolaydır. İnsanlar her arama sorgularında, Google sonuçlarında bir liste olacak şekilde görür. Listelenen sonuçlar da ücretli reklamların en üst de çıktığını görebilirsiniz. Özellikle Google gibi dünyada en çok kullanılan arama motorunda en üstte çıkmak, reklam verenler açısından çok mükemmel bir şeydir. Çünkü çoğu insan aramalarında karşılarına çıkan ilk sitelere tıklıyor. Eğer bir işletme sahibiyseniz, diğer reklam türlerine oranla Google reklamları ile potansiyel müşterilerine rahat bir şekilde doğrudan ulaşabilirsiniz. Google AdWords, işletmelerin çokça kullandıkları metin bazlı bir reklam modelidir. Verilen bu reklamlar belli satır limitleri içerisinde kullanılır. Bu satırlar sitenizin alan adı olarak ya da açıklama satırı olarak düşünebilirsiniz. Reklamı verdiğinizde, kullanıcıların reklamı görüp tıklamalarına göre reklam ücreti kazanırsınız. Her yerde olduğu gibi Google AdWords pazarlama aracında da rekabet söz konusudur. İşletmeciler rakiplerini geride bırakarak ön plana çıkmak istedikleri zamanda daha fazla reklam ücreti ödemeleri gerekmektedir. Çünkü bu arama platformunda önemli olan aramada ilk sayfalar da ve üst sıralarda çıkmaktır. Yukarıda da bahsettiğim gibi, arama yapan kullanıcılar listede çıkan ilk web sitesine veya sadece ilk sayfa ile yetiniyorlar, diğer sayfalarla pek fazla ilgilenmiyorlar.
Google AdWords Reklam Vermek İçin Yapılması Gerekenler
- Google AdWords Hesabı Açın
- Anahtar Kelimesi Belirlemek
- Kampanya Ayarlarını Düzenlemek
Google AdWords de Nasıl Reklam Verilir?
Web sitenize AdWords reklamları vermek için birkaç adım uygulamanız yeterli. Bu adımlar da şunlardır;
- Google AdWords Hesabı Açın
Web sitenize reklam verebilmek için öncelikle bir Google AdWords hesabına sahip olmanız gerekli. Hesabınız oluştuktan sonra karşınıza gelen sayfadan kampanya ayarlamalarınızı oluşturmanız yeterli. Buradan sitenizin tüm analizlerini de görebilirsiniz.
- Anahtar Kelimesi Belirlemek
Kampanya ayarlamalarınızı oluştururken anahtar kelimelerinizin belirlenmesi gerekir. Bu kelimeleri seçmek çok önemlidir. Anahtar kelimelerinizi oluştururken planlayıcıdan bir kelimenin bir ayda kaç kez görüntülendiğini görebilirsiniz. Ayrıca çok fazla görüntülenen kelimelerin ücretleri de daha yüksek olmaktadır.
- Kampanya Ayarlarını Düzenlemek
Kampanya ayarlarınızı kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Mesela bunlardan bazılarını şu şekilde sıralayabilirim;
- Hangi konumda yayınlanması gerektiğine siz karar verebilirsiniz. Örneğin işletmeniz İstanbul’da yer alırken, kampanya ayarlamasını İstanbul ili olarak seçmeniz daha mantıklı olacaktır.
- Reklam yayın saatini seçebilirsiniz. Eğer işletmeniz belirli saatler aralığında daha fazla reklam alıyorsa, o zaman reklam yayın saatinizi ona göre ayarlayabilirsiniz.
- Reklam Metninizi Oluşturun. Kampanya ayarlamalarınızı ve anahtar kelime seçimlerinizi yaptıktan sonra kalan iş sadece titiz bir reklam metni oluşturmak.
- Reklam uzantısı kullanarak, verdiğiniz reklamlarla beraberinde kullanıcıların yorumları, işletmenizin adresini ve açıklama metninizi bağlantılı bir şekilde kullanabilirsiniz.
- Hesabınız kurulduktan sonra bir ödeme yöntemi seçmeniz gerekir. Faturalandırma ayarlarını yaptıktan sonra reklamınız Google da görüntülenmeye başlayacaktır.
AdWords Reklam Türleri Nelerdir?
Her işletmenin farklı bir ihtiyacı vardır, her ihtiyacın da farklı bir çözümü vardır. Neyse ki Google AdWords her ihtiyacınıza gör farklı çözümler sunuyor. Verdiğiniz reklamlardan verim almak çok önemli bir konu. İyi bir verim alabilmek içinde, bu platformu doğru bir şekilde kullanmak gerekir.
- Search Network (Arama Ağı)
- Display Network (Görüntü Ağı)
Sizler için burada Google AdWords reklam türlerini açıkça yazdım. Eğer bu detaylar ile boğuşmak istemezseniz IdeaSoft’un sunmuş olduğu OtoPilot otomasyonundan faydalanabilirsiniz. OtoPilot bir reklam otomasyonu olup, işletme sitenizin arama ağını ve alışverişin reklam işlemlerini verimli bir şekilde halleder.
AdWords Reklam Türleri
- Search Network (Arama Ağı)
- Display (Görüntülü Reklam) Network (Görüntülü Reklam Ağı)
Search Network (Arama Ağı)
Burada bulunan reklamlar, aranılan anahtar kelime sonuçlarının listelendiği sayfada metin reklamı olarak karşınıza gelir. Arama sonucu sayfasında, üzerinde “Reklam” ibaresi görünmesi, her zaman karşılaşılan ve en tanınan reklam türüdür. Tabi bu reklam türünü sadece metin tabanlı reklamlar oluşturmuyor. Arama Ağı reklamını kullanarak, Google Alışveriş kısmında, reklamlarınızı görsel olarak da kullanıcılara sunmanız mümkün.
Display (Görüntülü Reklam) Network (Görüntülü Reklam Ağı)
Bu reklam türü ise, Google sahip olduğu iş ortaklarının sitelerinde sizin sitenizin reklamını yapar. Google, iki milyondan fazla web sitesine sahiptir. Bu da tüm internet kullanıcılarının %90’ından fazlasına ulaştığı anlamına gelmektedir. Görüntülü Reklam Ağı için GIF, video, görüntü ve metin kullanabilirsiniz. Görüntülü Reklam Ağının birden fazla türü vardır. Bunlar;
- Reklamınız üçüncü taraf web sitelerinde görüntüleyebilirsiniz.
- Ürününüzün veya vermiş olduğunuz hizmetinizi tanıtan bir videoyu, Youtube videolarından önce görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.
- İşlemenizin reklamını, Gmail e-posta platformunda gösterebilirsiniz.
- Reklamınızı, uygulama yükleme olarak veya uygulama içi etkileşimi arttırabilecek şekilde uygulama reklamlarında kullanabilirsiniz.