AdWords Performansını Arttırmak için yapmanız gereken bazı püf noktaları vardır. Artan dijital pazarlama, beraberinde rekabet ortamını da getirmiş oldu. İşletme sahiplerinin bu rekabet ortamından sıyrılmak için kampanya performanslarını arttırmaları gerekir. Bende buradaki makalemde sizler için kampanya performansınızı nasıl arttıracağınızı açıkladım.

AdWords Performansını Arttırmanın Yolları

Adwords Performansını arttırmanın yollarını aşağıda sıraladım. Bunlar;

  • Anahtar Kelimeleri İyi Analiz Ediniz
  • Reklam Verilerinizi Analiz Yapınız
  • Google Optimize Kullanınız
  • Reklam Metninizi ve Kalite Puanlarınızı İyileştiriniz
  • Reklam Konumunuzu Kontrol Ediniz
  • Mobil Reklamına Odaklanın
  • Tıklanma Oranınızı Arttırınız
  • Açılış Sayfanızı Gözden Geçiriniz
  • Görüntülü Reklam Ağı Kullanınız
  • Reklam Uzantılarına Önem Veriniz
  • Günlük Bütçe Takibi Yapınız
  • Reklam Yayınlanması İçin Zaman Planlaması Yapınız
  • Marka Bilinirliğinizi Arttırınız
  • Uzmanlardan Yardım Alabilirsiniz

Anahtar Kelimeleri İyi Analiz Ediniz

Anahtar kelimelerinizi belirlerken, kullanıcıların daha fazla hangi kelimeleri arattıklarını belirlemeniz gerekir. Kullanıcıların yaptıkları farklı kelime aramalarında da siteniz gözükebilir, ancak siteniz kullanıcıların aradığı kelimeyle alakalı olmadığından tıklanmayabilir. Bu da sitenizin reklamı gösterildiği halde tıklanma almamasından ötürü tıklanma oranınızı etkiler.

Reklam Verilerinizi Analiz Yapınız

Google Ads Anahtar Kelime Aracı sizlere doğru anahtar kelimelerini belirlemede yardımcı olur. Burada hangi kelimenin ne yoğunlukta arandığını Google Arama Trendlerinden kontrol edebilirsiniz. Ayrıca belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerini de kendiniz arama yaparak, reklam veren rakiplerinizi de inceleyip, gerekli analiz ve değerlendirmelerini yapabilirsiniz. Bunun için dış bir araç olan Semrush’u kullanabilirsiniz.

Google Optimize Kullanınız

Google, işletmelerin AdWords’ten iyi bir şekilde yararlanılması için Google Optimize’yi sunmuştur. Bu araç, maliyetlerin azalması, dönüşümün yüksek elde edilmesi sağlar. Google optimize kullanılarak tasarlanan reklam kampanyalarının, dönüşlerinde ortalama %22 artış miktarı sağlarken, maliyetlerinin de %15 azalttığı görülmektedir.

Reklam Metninizi ve Kalite Puanlarınızı İyileştiriniz

Reklam metinlerinin, başarılı bir reklam üzerinde büyük bir ekişi vardır. Reklam metniniz dikkat çekici bir şekilde yazılmış olursa, kullanıcıların da ilgisi size yönelecektir. Bu da beraberinde tıklanma oranınızı yükselmesi demektir. Google AdWords, reklam metninizin tıklanma oranının yüksek olması durumunda kalite puanınızı da olum bir yönde etkiler. Bunun için birkaç metin yazabilir, hangisinden daha çok tıklanma aldığınızı izleyebilir ve buna göre kendinize bir yol haritası çıkartabilirsiniz.

Reklam Konumunuzu Kontrol Ediniz

Eğer vermiş olduğunuz reklam kampanyası doğru konuma sahip değilse bu size bir dezavantaj oluşturur. Metin yazılarınız ne kadar ilgi çekici olursa olsunlar, konumunuz doğru ayarlanmadığı sürece, sitenize girişler çok az olacaktır.

Mobil Reklamına Odaklanın

Mobil cihazlarda sunulan reklamlar, arama reklamları arasında çok fazla yoğunluk sağlarlar. Araştırmalar, bir işletme aramasının %70’inin mobil cihazlardan yapıldığı göstermektedir. Reklam performansınızın artmasını istiyorsanız, mobil cihazlara ağırlık vermeniz gerekir.

Tıklanma Oranınızı Arttırınız

Eğer tıklama oranınız “Ortalamanın altında” veya “ortalama” ise birkaç düzeltmeyle bu oranı arttırabilirsiniz. Bunlar;

  1. Reklam metninizi düzenleyiniz.
  2. Doğru anahtar kelimeleri seçiniz.
  3. Daha dikkat çeken, harekete geçiren mesajlar kullanınız.

Açılış Sayfanızı Gözden Geçiriniz

Kullanıcıları reklam ile sitenize çekmek, dijital pazarlamanın sadece bir bölümüdür. Önemli olan, kullanıcılara sitenizde güzel bir deneyim sunmaktır. Bu yüzden açılış sayfanızın verdiğiniz reklam kampanyalarından alakasız olmamasına dikkat ediniz.

Görüntülü Reklam Ağı Kullanınız

Görüntülü reklam ağı her ay toplam 180 milyar gösterim elde etmektedir. Yani tüm internet kullanıcılarının %80’ine ulaşabilir. Bu yüzden görüntülü reklam ağı, reklam performansınızı arttırmak için çok etken bir yöntemdir.

Reklam Uzantılarına Önem Veriniz

Reklam metniniz içerisine daha fazla detay ve bağlantı eklemek reklam performansını arttıracaktır. Kullanıcıların birçoğu çevrimiçi incelemelere önem vermektedir.

Günlük Bütçe Takibi Yapınız

Seçtiğiniz anahtar kelimelerini seçecek olan başka işletmelerde olacaktır. Yani aynı anahtar kelimelerin birden fazla reklamı olacaktır. Günlük bütçeniz doğrultusunda, siteniz için alacağınız tıklamalar ve beraberinde getiren ziyaretçiler reklam performansınızı olumlu bir şekilde etkilenecektir. Kalite puanınız yükselince, tıklama için ödeyeceğiniz ortalama maliyetinizi düşürüp günlük bütçenizi de iyi bir şekilde belirlemeniz, size düşük bütçeyle yüksek performans olarak geri dönüş sağlayacaktır.

Reklam Yayınlanması İçin Zaman Planlaması Yapınız

Reklamınızı oluştururken, anahtar kelimelerinizin doğru hedef kitlesine gösterildiği için zaten bir başarıya ulaşıyor. Burada önemli olan doğru zaman aralığı belirlemektir. Kullanıcıların hangi kelimeyi hangi zaman da aradığını, hangi zaman diliminde aranan kelimenin yüksek seviyede olduğu, hangi zaman dilimin de ise düşük kaldığını araştırarak reklamınızın saatlerini belirleyebilirsiniz. Hatta bu saatlere göre tekliflerini ayarlayabilirsiniz. Böylelikle siteniz listede daha yukarıda olabilir. Bunun için iyi bir şekilde analiz yapmanız gerekli.

Marka Bilinirliğinizi Arttırınız

Marka bilinirliğiniz, kullanıcılar size güven duydukça artacaktır. Sosyal projeler yer almanız ve farklı etkinliklerin sponsorluklarında bulunmanız, marka bilinirliğini arttıracağı gibi, toplum içindeki imajınızı da güçlendirecektir.

Yorumlar devre dışı bırakıldı.